BIOGRAFIA           ZESPOŁY  i  PROJEKTY           SKLEP           MEDIA           KONTAKT

 

ARTYŚCI W PROJEKCIE:

„ELJAZZ BIG BAND” został powołany do życia w maju 1999 r. przez Józefa Eliasza,  jazzmana, perkusistę, bandleadra i animatora życia muzycznego. Do dziś orkiestra brała udział w wielu prestiżowych koncertach i festiwalach, m.in.: Probaltica, Bydgoszcz Jazz Festiwal, Pomorska Jesień Jazzowa, European Jazz Meetings, XXXI Międzynarodowy Festiwal Jazzu Tradycyjnego – ZŁOTA TARKA. Występowała także w cyklu koncertów w Łazienkach Królewskich, w Pałacu w Wilanowie, w Filharmonii Pomorskiej i Operze Nova , Filharmonii Narodowej w Warszawie, w Brukseli oraz  Bydgoszczy oraz wielu innych. Jest też laureatem konkursów ogólnopolskich i międzynarodowych.

 

Eljazz Big Band:

  • JÓZEF ELIASZ - dyrygent

  • - Miłosz Gawryłkiewicz - trąbka, flugelhorn

  • - Marcin Gawdzis - trąbka, flugelhorn

  • - Jakub Marszałek - trąbka, flugelhorn

  • - Tomasz Gluska- trąbka, flugelhorn

  • - Krzysztof Beszczyński - puzon

  • - Łukasz Rakalski - puzon

  • - Wijciech Czapiewski - puzon

  • - Paweł Kalicki- puzon basowy

  • - Szymon Łukowski -  saksofon altowy, sopranowy, klarnet

  • - Adam Kołacki - saksofon altowy, klarnet

  • - Wojciech Piórkowski - saksofon tenorowy, klarnet

  • - Zbigniew Jodłowski - saksofon tenorowy, klarnet

  • - Jacek Rodziewicz - saksofon barytonowy

  • - Adam Lemańczyk - fortepian

  • - Grzegorz Nadolny - kontrabas, gitara basowa

  • - Piotr Olszewski - gitara

  • - Józef Eliasz - perkusja

 

CAPELLA BYDGOSTIENSIS Orkiestra Kameralna "Capella Bydgostiensis", zaliczana do czołowych polskich orkiestr kameralnych, zadebiutowała w 1962 roku. Jest etatowym zespołem Filharmonii Pomorskiej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy. Kierownictwo artystyczne "Capelli Bydgostiensis" sprawowali: Stanisław Gałoński, Włodzimierz Szymański, Karol Teutsch, Daniel Stabrawa. Orkiestra występuje regularnie grając zróżnicowany repertuar obejmujący różne epoki i style - od baroku po współczesność na najbardziej znaczących estradach Polski i Europy. Wśród gościnnych dyrygentów i solistów Capelli Bydgostiensis są: Ewa Podleś, Wanda Wiłkomirska, Roman Jabłoński, , GarryKarr, Wieland Kuijken, Konstanty Andrzej Kulka, George Malcolm, TakaoUkigaya, Paweł Przytocki, Krzysztof Jakowicz, Ewa Pobłocka, Vadim Brodski i wielu innych. Obecnie szefem dyrygentem Orkiestry jest Jose Maria Florencio.
Orkiestra Kameralna "Capella Bydgostiensis" dokonała wielu nagrań płytowych dla wytwórni polskich, holenderskich, hiszpańskich, a także nagrań radiowych i telewizyjnych.

  • Waldemar Kośmieja - koncertmistrz- skrzypce,

  • Elżbieta Biskupska - skrzypce,

  • Grzegorz Kujawa - skrzypce,

  • Joanna Radzińska - skrzypce,

  • Jolanta Mrowińska - skrzypce,

  • Artur Wrembel - skrzypce,

  • Zbigniew Milewski - altówka,

  • Iwona Wasilewska - altówka,

  • Agnieszka Czupryńska - altówka,

  • Małgorzata Węglerska-Posadzy - wiolonczela,

  • Andrzej Syty - wiolonczela,

  • Mieczysław Ćwikliński - kontrabas

 

ARANŻACJE

  • DWAJ LUDZE Z SZAFĄ – kompozycja: Krzysztof Komeda, arr. Andrzej Jagodzinski

  • NIM WSTANIE DZIEŃ - kompozycja: Krzysztof Komeda, arr. Bogdan Ciesielski

  • BALLAD FOR BERNT - kompozycja: Krzysztof Komeda, arr. Jacek Namysłowski

  • PO KATASTROFIE – kompozycja: Krzysztof Komeda, arr. Jan Walczyński

  • CUL DE SAC - kompozycja: Krzysztof Komeda, arr. Leszek Kułakowski

  • SVANTETIC - kompozycja: Krzysztof Komeda, arr. Michał Tomaszczyk

  • DO WIDZENIE DO JUTRA - kompozycja: Krzysztof Komeda, arr. Miłosz Gawryłkiewicz

  • ASTIGMATIC - kompozycja: Krzysztof Komeda, arr. Nikola Kołodziejczyk

  • MOJA BALLADA - kompozycja: Krzysztof Komeda, arr. Piotr Mania

  • CHERRY - kompozycja: Krzysztof Komeda, arr. Rakalski Łukasz

  • KATTORNA - kompozycja: Krzysztof Komeda, arr. Aleksandra Tomaszewska

  • ROSEMARYS BABY - kompozycja: Krzysztof Komeda, arr. Piotr Wrombel

ANDRZEJ JAGODZIŃSKI

JACEK NAMYSŁOWSKI

JAN WALCZYŃSKI

MIŁOSZ GAWRYŁKIEWICZ

NIKOLA KOŁODZIEJCZYK

PIOTR MANIA

ŁUKASZ RAKALSKI

Leszek Kułakowski - Kompozytor ponad 150 utworów jazzowych na zróżnicowane obsady instrumentalne i instrumentalno-wokalne, od zespołów jazzowych po big-bandy i orkiestry symfoniczne. Kułakowski tworzy także muzykę współczesną, jest zwany guru „trzeciego nurtu” – łączącego muzykę współczesną z jazzem.

Leszek Kułakowski jest prof. zw.dr hab. Akademii Muzycznej w Gdańsku, prowadząc klasę kompozycji, a także kierownikiem i założycielem kierunku „Jazz i muzyka estradowa” Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Fascynacja muzyką i osobowością Krzysztofa Komedy inspiruje Kułakowskiego do organizacji Komeda Jazz Festival w Słupsku i Gdańsku, by kultywować i rozwijać twórczo dzieło Krzysztofa Komedy, zwanego „Chopinem Jazzu”. Organizuje jedyny konkurs kompozytorski dla twórców zafascynowanych fenomenem jazzu-Konkurs Kompozytorski im. Krzysztofa Komedy.

Najnowszym dziełem Kułakowskiego jest „Missa Miseri Cordis” (Msza Serca Ubogiego), skomponowana na solistów, chór mieszany i orkiestrę. Jej prawykonanie odbyło się 2 kwietnia 2008 r. w słupskim Kościele Mariackim, w III. rocznicę śmierci Jana Pawła II.

Do najważniejszych utworów Kułakowskiego należą: „Missa Miseri Cordis”; „Piano concerto” na fortepian z orkiestrą; "Sketches for jazz trio & symphony orchestra",„Dyskretny urok konsonansów” na orkiestrę smyczkową; „Ewencja”, „Free Steps”, „Walczyk Dekadencki” – na trio jazzowe i orkiestrę; „Eurofonia” na głos solowy, kwintet jazzowy i orkiestrę (kompilacja muzyki współczesnej, polskiego stylizowanego folkloru i jazzu – motto kompozytora „Do Europy tak, ale z polską kulturą”, w ankiecie czytelników Jazz Top 2000 miesięcznika Jazz Forum „Eurofonia” zastała wybrana „Albumem Roku”); „Aleatomodalblues”, „Cap Ca Rap”, „Repetition 2005” na big band jazzowy.

ALEKSANDRA TOMASZEWSKA  - kompozytorka, dyrygentka, pianistka oraz doktor  sztuk  muzycznych  w Akademii Muzycznej  im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku na Wydziale Jazzu i Muzyki Estradowej. Absolwentka Wydziału Jazzu i Muzyki Estradowej w Katowicach w klasie Kompozycji i Aranżacji.                Dwukrotna laureatka I Nagrody Konkursu Kompozytorskiego „Komeda Jazz  Festiwal”. Stypendystka  polsko-niemieckiej Fundacji „My Polish Heart”, laureatka Nagrody Specjalnej - kontraktu nagraniowego z orkiestrą NDR BIGBAND, jednej z najlepszych Orkiestr Radiowych na świecie. Ola Tomaszewska pełniła funkcję  kompozytora i dyrygenta  w orkiestrach : „Sopot Jazz Festiwal Bigband” feat. Jan Ptaszyn Wróblewski, NDR Horns - Octet i Ola Tomaszewska „Sextet” feat. Henryk Miśkiewicz. Kompozytorka brała udział w festiwalach jazzowych: Jazz Jantar Festiwal, Babskie Granie, Letni Festiwal Jazzowy Piwnicy pod Baranami w Krakowie, Sopot Jazz Festiwal  i  Jazz Berlin Fest. Obok twórczości związanej z bigbandem również kompozycje symfoniczne zajmują ważne miejsce w twórczości kompozytorki. Współpraca z orkiestrami : Orkiestra Polskiego Radia (NOSPR) feat. Adam Pierończyk , Polska Orkiestra Radiowa (POR), Orkiestra Filharmonii Kaliskiej, Polska Młoda Filharmonia, Bigbandem Eljazz. Aleksandra Tomaszewska odnosi też sukcesy publicystyczne. Jest autorką recenzji „Poemat Symfoniczny – GAIA”. Artykuł pojawił się w czasopiśmie Jazz Forum (wydanie kwietniowo-majowe 2015 b.r.) ,będący relacją   koncertu Wayne Shorter, Esperanza Spalding & Orkiestra NOSPR w Katowicach. Na festiwalu w Berlinie niemieccy krytycy okrzyknęli po nim kompozytorkę i pianistkę Aleksandrę Tomaszewską polską Marią Schneider, co można uznać za nie lada komplement. Warto  również wspomnieć, że ma ona już na swoim koncie nagrania z NDR BigBandem, czym obok niej z polskich muzyków może poszczycić się tylko Jan Ptaszyn Wróblewski i Władysław Sendecki.

BOGDAN CIESIELSKI – polski muzyk multiinstrumentalista, aranżer, kompozytor, lider jazzowych grup i zespołów rozrywkowych, współzałożyciel Oddziału Północnego Polskiego Stowarzyszenia Jazzowego. Jako chłopiec pobierał nauki gry na skrzypcach u Jana Dondalskiego, a potem Edwarda Statkiewicza (w Poznaniu). W latach 60. uczył się w Liceum Muzycznym w Bydgoszczy. Przyłapany przez dyrektora szkoły Wacława Splewińskiego na grze muzyki rozrywkowej i jazzu, nie zagrzał w tej uczelni długo miejsca i ostatecznie, po wielu latach, dopełnił swojej edukacji muzycznej w Szkole Muzycznej w Toruniu. Jako 15-latek znalazł miejsce w nowo powstałej Grupie Jazzu Tradycyjnego - „Traditional Jazz Group”, którą tworzyli poza nim: Andrzej Przybielski (trąbka), Zdzisław Szczuraszek (klarnet i saksofon), Ryszard Gromek (perkusja), Witold Kaniecki (banjo), Janusz Dubiecki (klarnet) i Jacek Bednarek (kontrabas). Na przeglądzie w Klubie „Kosmos” uzyskali miano najlepszej bydgoskiej grupy jazzowej. Jeździli z koncertami po województwie bydgoskim, zagrali także w Warszawie. Zdobyli wyróżnienie na wrocławskim festiwalu „Jazz nad Odrą”, dokonali kilku radiowych nagrań. Pod egidą „Estrady Bydgoskiej”, zasileni saksofonistą Włodzimierzem Szymańskim, zjeździli całą północną Polskę. Poza jazzem grał już wtedy muzykę rozrywkową w grupie klezmerskiej „Pięciu Cieni”, specjalizującej się w instrumentalnych wersjach przebojów zespołu „The Beatles”. W 1967 r. po sfinalizowaniu nauki w toruńskiej Średniej Szkole Muzycznej i po jednym sezonie spędzonym w Orkiestrze Opery Bydgoskiej, utworzył zespół muzyczny przy bydgoskiej Rozgłośni Polskiego Radia. Odtąd przez sześć lat prezentował na antenie lokalnej i ogólnopolskiej instrumentalne wersje polskich przebojów. Mając ogólnopolską renomę, jego zespół radiowy akompaniował na licznych koncertach gwiazdom polskiej estrady. Po zakończeniu współpracy z radiem, został jednym ze współzałożycieli Oddziału Północnego Polskiego Stowarzyszenia Jazzowego w Bydgoszczy i przez pewien czas sprawował funkcję wiceprezesa, będąc doradcą artystycznym Ryszarda Jasińskiego. W kolejnych latach odbywał podróże artystyczne za granicę (m.in. rejs dookoła świata poprzez AustralięJaponięSingapur). Po powrocie zajmował się działalnością aranżacyjno-akompaniatorską, współpracując m.in. z Teatrem PolskimRadiem PIKJózefem Eliaszem i Ryszardem Moczadło. 

MICHAŁ TOMASZCZYK - Niezależny muzyk warszawski. Puzonista, kompozytor, aranżer. Założyciel kwartetu Biotone i Big Bandu Konglomerat. Współodpowiedzialny za projekt Albo Inaczej, w który zaangażowany jest w roli puzonisty, dyrygenta, aranżera, producenta muzycznego i kompozytora. Za album ten otrzymał Złotą Płytę. Nominowany do nagrody Fryderyk za płytę Biotone – UnspokenWords. Stypendysta programu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Młoda Polska. Wielokrotnie nagradzany na konkursach w kraju i za granicą za grę na instrumencie, kompozycje i najlepszy zespół – Biotone. Absolwent klas: puzonu jazzowego oraz kompozycji i aranżacji Akademii Muzycznej w Katowicach. Członek zespołów: Biotone, Konglomerat Big Band, Babooshki, Salsa Central, Ola Trzaska, Marcin Masecki Polonezy, JazzBandBigBand, Konglomerat Combo, Krzysztof Herdzin Big Band, Kukla Band, Rei CeballoTripulacionCubana, Brass Federacja, Łukasz Pawlik Quintet, J4zz PuZone. Od roku 2012 wykładowca międzynarodowych warsztatów jazzowych w Chodzieży. Pracuje przy produkcji muzycznej programu TV Polsat – Twoja Twarz Brzmi Znajomo. Brał udział w nagraniach muzyki do filmów: Ekscentrycy, Sprawiedliwy, Music, War and Love, Risky Dancing. Współpracował z wieloma zespołami i solistami m.in. Transkapela, Ten Typ Mes, JoseTorres y Salsa Tropical, Zbigniew Namysłowski Big Band, Tomasz Stańko/Andrzej Smolik „Peyotl”, Rasmentalism, Big Ostrava Band, Nikola Kołodziejczyk Orchestra, Zbigniew Wodecki, Wojciech Gąssowski, Krystyna Prońko, Ewa Bem, Concept Art Orchestra i Ed Partyka, Singin’ Birds, Perfect Girls and Friends, Aukso, HavanaDreams, Big Band AM Katowice, Monika Borzym, Skauci, Ścianka, Happysad, Komety, ElJazz Big Band, Olga Boczar Music Essence, Janusz Radek, Smolik, Wiesław Pieregorólka Big Band, Teatr Muzyczny Roma (Deszczowa Piosenka), Big Band Akwarium, Maria Schneider i Silesian Jazz Orchestra, Big Collective Band, eM Band, Michał Bajor, Coki Marquez.

Grał na wielu festiwalach w kraju i za granicą: Jazz nad Odrą we Wrocławiu, WarsawSummer Jazz Days, Festiwal Pianistów Jazzowych w Kaliszu, Jazz Getxo (Hiszpania), Jazzber (Hiszpania), Jazz Camping Kalatówki, Mazurska Noc Jazzowa w Szczytnie, FestivalCubano w Krakowie, Ostrava Jazz Festival (Czechy), Bielska Zadymka Jazzowa, Jazzowa Jesień (Bielsko Biała), Easy Jazz Festival w Żorach, Jazz FestivalJazzonalia w Koninie, Tremplin Jazz D’Avignon (Francja), Festiwal Filmu i Sztuki Dwa Brzegi (Kazimierz Dolny), Męskie Granie w Warszawie, Śląski Festiwal Jazzowy w Katowicach, Komeda Jazz Festival w Słupsku, Cieszyński Festiwal Jazzowy, Festiwal Muzyki Filmowej w Krakowie, Malta Festival w Poznaniu, Szalone Dni Muzyki LesTitans w Warszawie, Tokyo Jazz Festival (Japonia), Jazz Po Polsku w Berlinie, Cosmopolite Jazz Fest w Kijowie (Ukraina), La FolleJournee w Nantes (Francja), Etnoport w Poznaniu, Heineken Open’er w Gdyni, Kolory Polski w Brzezinach, Noc Jazzu w Krakowie, Strefa Ciszy w Warszawie, Festiwalu Wielu Kultur i Narodów „Z wiejskiego podwórza” VisegradWave, Czeremcha, Głogowskie Spotkania Jazzowe, Red Bull Music AcademyWeekender w Warszawie, Serca Bicie w Bydgoszczy, Noc Muzeów w Warszawie, Ster na Bydgoszcz, Letnia Akademia Jazzu w Łodzi, Kraków Live Festival, Tauron Nowa Muzyka w Katowicach, Wschód Kultury w Białymstoku, Jazztopad we Wrocławiu, London Jazz Festival.

 

PIOTR WROMBEL- Pianista, kompozytor oraz aranżer o wszechstronnych zainteresowaniach muzycznych. Oprócz fortepianu gra także na instrumentach klawiszowych. Absolwent Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie fortepianu Wojciecha Niedzieli w 2002 roku. Należy do grona nowoczesnych muzyków jazzowych.
Uczestnik festiwali i konkursów jazzowych takich jak Jazz Juniors, Jazz nad Odrą, Konkurs Improwizacji Jazzowej, laureat XXV Pomorskiej Jesieni Jazzowej w 1999 roku w Sextecie Jerzego Małka uhonorowanym przez publiczność nagrodą Klucz do kariery, a także zdobywca nagrody dla najlepszego instrumentalisty podczas III Ogólnopolskiego Przeglądu Młodych Zespołów Jazzowo-Bluesowych w roku 2000 w Gdyni.
Bierze udział w wielu projektach jazzowych o zróżnicowanym charakterze współpracując z takimi artystami jak między innymi Jan Ptaszyn Wróblewski, Zbigniew Namysłowski, Jarek Śmietana, Wojciech Mrozek, Piotr Baron, Krzysztof Przybyłowicz, Piotr Biskupski, Adam Czerwiński, Zbigniew Lewandowski, Krzysztof Zawadzki, Mike Russel i Krzesimir Dębski.
Jest także aktywny na scenie muzyki gospel i pop. Do grona wokalistek i wokalistów z którymi występuje zaliczają się Edyta Górniak, Ewa Uryga, Kasia Cerekwicka, Tatiana Okupnik, Marysia Sadowska, Kasia Klich, Krzysztof Kiljański, Janusz Szrom i inni.
Gra także w big-bandach jazzowych Zbigniewa Namysłowskiego i Jerzego Szymaniuka oraz orkiestrach rozrywkowych takich jak Kukla Band, Alex Band i Orkiestra Tomka Szymusia.
Od 2008 r. prowadzi działalność pedagogiczną nauczając fortepianu jazzowego na Uniwersytecie Lubelskim im. Marii Curie Skłodowskiej oraz w Zespole Szkół Muzycznych im. Fryderyka Chopina i Policealnym Studium Jazzowym przy ulicy Bednarskiej w Warszawie.
Od kilku lat bierze udział w Międzynarodowych Warsztatach Jazzowych w Chodzieży kierując sekcją rytmiczną akompaniującą wokalistom jazzowym w klasie Janusza Szroma.